NÁŠ ÚLOVEK ANEB KDYŽ DÝCHNE HISTORIE

Nedávno se nám podařil krásný úlovek. Jeden nečekaný defekt na silnici, běžná práce v naší firmě. Občas ale odtahujeme opravdové úlovky, stejně tomu bylo i teď nedávno. Volkswagen Transporter z roku 1950, který známe jako hípík autíčko, které bylo často pokreslené duhou, sluníčkem, květinovou výzdobou. Toto auto známe asi všichni, bylo také v mnoha filmech, i v seriálu Teorie velkého třesku, kde se i toto vozidlo objevilo. A samozřejmě nejen tam. Vzpomenete si, kde všude bylo? Napište nám na adresu autodopravajelineksro@gmail.com.

Tento automobil nebo spíše minibus byl vyráběn v letech 1950 až 1967, samozřejmě pod svým názvem Transportér je ale vyráběn dodnes, ale to už má samozřejmě moderní tvary a design. Vůz byl navržen s jednoduchou konstrukcí tak, aby byl spolehlivý. Byl poháněn čtyřválcovým, čtyřtaktním, vzduchem chlazeným benzínovým motorem s protilehlými válci („boxer“), který byl převzat z vozu VW Brouk, který se také mimo jiné zapsal do paměti díky filmům. Netřeba představovat film o závodním brouku, který byl tzv. živý. Dodnes jsou oba vozy spíše veterány a jejich cena tomu také odpovídá. Nejlevnější VW Transportér jako rezavý šrot jsem našel kolem 100 tisíc korun, nejdražší a opravený, prakticky spolehlivý veterán se často pohybuje v rozmezí 500 – 700 tisíc korun. V roce 1954 bylo vyrobeno sto tisíc kusů. Výroba zpočátku probíhala ve Wolfsburgu a následně od roku 1956 v Hannoveru. Jen pro zajímavost, v roce 1962 byl vyroben miliontý kus. Tato řada VW Transportér T1 měla samozřejmě mnoho dalších nástupců, vždy pod označením T a číslo řady. Celkovou historii a zajímavosti o této řadě a dalších modelech najdete na webových stránkách www.transporterclub.cz.